Muchomorki

Muchomorki

poniedziałek, 16 listopada 2015

Podaj łapkę misiu...

W ubiegłym tygodniu uczyliśmy się rysować misia. Niezwykle pomocne w tej kwestii są rysowane wierszyki, których mnóstwo w Internecie. Zbliża się Dzień Pluszowego Misia i z tej okazji wybieramy się z wizytą do naszej wilczańskiej biblioteki. Zależało mi na zebraniu ze sobą Muchomorkowych prac, by ozdobić ten dzień i wnętrza biblioteki rysunkami dzieci.
Tak się złożyło, że następnego dnia po naszych pierwszych próbach rysowania misiowych postaci jedna z pisarek i blogerka, pani Ania Grzyb, na swoim fejsbukowym profilu ogłosiła konkurs na portret misia. Do wygrania była piękna książka Krystiana Głuszki "Podaj łapkę, misiu". To opowieść o Misiu Kostku, który był trochę inny niż wszyscy.


Wysłałam zdjęcia prac dzieci, które zdecydowały się zmierzyć z konkursowym wyzwaniem. I okazało się, że wygraliśmy. Książka przywędruje do nas. Wprawdzie to jedna nagroda, ale zostanie ona na Muchomorkowej półce z książkami a dla dzieci w nagrodę mam upominki. Niech się motywują, że warto próbować i wygrywać.
Oto zwycięskie prace. Oryginały powieszę jutro w szatni a we wtorek, 24 listopada, zaniesiemy je do biblioteki.
Brawo dla dzieci! Ja jestem z nich bardzo dumna - to wcale nie proste zadanie dla czterolatków!!!


EMILKA

HELENKA

ALICJA

WIKTORIA
TUTAJ link do strony autorki z wynikiem konkursu.


Wierszyk, który pomógł nam się nauczyć rysować misia:

On uwielbia się objadać - wiesz to nie od dziś.
Rysujemy duże koło - już brzuszek ma miś.
Teraz głowa - mniejsze kółko. Ależ jesteś zuch.
Małe oczy, buzia, nosek - to następny ruch.
A na koniec cztery łapki - zrób to tak jak ja.
Nie zapomnij też o uszach, miś je także ma.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz