Muchomorki

Muchomorki

sobota, 27 września 2014

Poczytaj mi, tato, poczytaj mi, mamo.
"Ciekawski George"

O dobroczynnym wpływie czytania dzieciom książek napisano już wiele. Nic tak nie wpływa na rozwój małego człowieka jak czytanie książek, w szczególności przez rodziców. Dziecko, któremu czytamy książki lepiej się rozwija, wzbogaca swoje słownictwo, zainteresowanie światem a w szkole ma zapewniony znacznie łągodniejszy i bogatszy start. Między maluchem a czytającymi rodzicami tworzy się szczególna więź.

Ponieważ książki to moja druga pasja, staram się również "zarażać nią" moich podopiecznych. Co pewien czas zamieszczę propozycję fajnych książeczek, którymi warto zainteresować swoich milusińskich. Zapraszam również do korzystania z naszej półeczki Bookcrosingowej, która znajduje się przy wejściu do przedszkolnego holu. Można z niej zabrać książkę, przeczytać w domu, zwrócić, przynieść swoją, już niepotrzebną, by inni mogli skorzystać.

Dziś zapraszam do zapoznania się z ciekawą serią. Bohatera książeczek - Ciekawskiego Georga - znają dzieci z bajek emitowanych na kanale telewizyjnym MiniMini. Fakt - bajka tv to wygodniejsza dla rodziców forma spędzania przez dziecko wolnego czasu. Ja jednak zachęcam do wygospodarowania chwili  i przeczytania dziecku którejś z opowieści w wersji papierowej. Na polskim rynku książki o Georgu wydaje Wydawnictwo MODO. Dotychczas ukazało się 5 książek i 2 płyty CD.
Ciekawski George to urocza małpka, która przez swoją ciekawość wplątuje się w różne śmieszne przygody. Z tarapatów ratuje ją przyjaciel Pan w żółtym kapeluszu. 
Muchomorki znają już te opowieści i słuchają ich z zainteresowaniem. 


W przedszkolu podczas czytania  towarzyszy nam zawsze przytulanka - pluszowy Ciekawski George.


Jestem w posiadaniu wszystkich wydanych w Polsce książeczek o ciekawskiej małpce. Jesli ktoś z Państwa jest zainteresowany - chętnie pożyczę.

2 komentarze:

  1. Pamiętam jak będąc małym dzieckiem mama czytała mi przeróżne książki i to zamiłowanie przetrwało do dziś, ponieważ w dalszym ciągu uwielbiam czytać książki, jednak teraz bez pomocy mamy ;) Pamiętam, że moją ulubioną serią były "Przygody Kubusia Puchatka".
    Pozdrawiam cieplutko :*
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również pozdrawiam:) I życzę przyjemnych lektur:)

    OdpowiedzUsuń